If you look at the three.js page in my blog, you can see that it is relatively easy to implement a loading page with a function that becomes asyn. It's basically because javascript is the language responsible for loading web pages, and because web pages are languages developed to represent 2D images, text, menus, and so on, they also provide basic functionality and handling.
Java, on the other hand, is a general-purpose programming language, not a language for specific features. So uploading too basic text or pictures requires additional uploading and functionality. In that sense, it may be difficult.
But in terms of speed, it's a practical, practical language.
Let's implement a loading page similar to three.js.
제 블로그 내의 three.js 쪽을 보신다면 asyn가 되는 함수를 가지고 비교적 편하게, loading 페이지를 구현하는것을 보실수 있습니다. 그것은 기본적으로 javascript가 웹페이지 로딩을 담당하는 언어이고, 웹페이지는 2D 이미지, 텍스트, 메뉴등을 나타내기 위해서 개발된 언어이기 때문에, 기본적인 기능도 제공할뿐더러 처리가 그에 맞게 되어 있기 때문입니다.
반면에 java는 원래부터 특정 기능을 위한 언어가 아닌 범용 프로그래밍 언어입니다. 그래서 너무나 기본적인 텍스트나 그림을 업로드 시키는것이 추가적인 업로딩과 기능 추가를 필요로 합니다. 그런 점에서 어렵다고 느껴지기도 하죠.
하지만 속도면에서 실용적이라 할수 있고, 실전적인 언어이죠.
three.js 와 유사한 loading 페이지를 구현해보겠습니다.
The loading page of three.js is configured as above. Then you should find the same text and progressive bar in libgdx as well.
Let's look at the progress bar first. In javascript, I implemented this simply by manipulating css. But java doesn't have such a visual face. You have to implement it one by one, which will be bigger than your belly. However, libgdx provides a variety of 2d objects that can be used as scene2d.
three.js 의 loading 페이지를 위와 같이 구성되어있습니다. 그렇다면 libgdx에서도 위와 같은 텍스트와 프로그래시브바를 찾아야합니다.
먼저 progress바를 봅시다. 이걸 javascript 에서는 css의 조작으로 간단히 구현하였습니다. 그러나 java는 그런 비쥬얼 얼개가 없습니다. 일일히 구현을 해야되는데, 그것은 배보다 배꼽이 더 큰 상황일 겁니다. ( 정말 그렇게 작업을 해야될때도 있습니다 ㅎㅎ) 그러나 libgdx에는 이용할수 있는 각종 2d 개체를 scene2d라는 것으로 제공하고 있습니다.
https://github.com/libgdx/libgdx/wiki
There is a description of scene2d on the libgdx wiki. This is a class of 2d elements that are considered necessary by the libgdx development team. Those who have touched high-performance languages lately, those who have web applications will feel very inadequate. Let's make the most of what is not too disappointing.
And underneath you will see Skin. Skins are a collection of UI bundles of text or buttons that give you an overall feeling. For example, bright-theme / dark-theme.
Find and read the contents, and what I want to say is that the skin you have already created is in the contents.
libgdx wiki에 저렇게 scene2d에 대한 설명이 나와있습니다. libgdx 개발진에서 필요하다 여겨지는 2d 요소들을 만들어놓은 class입니다. 최근 하이-퍼포먼스 언어들을 만지던 분들, 웹프로그램을 하던 분들은 굉장히 부족하게 느껴질것입니다. 너무 실망하지 마시고 있는것을 최대한 이용합시다.
그리고, 그 아래에 Skin이라는 것이 보일겁니다. 스킨은 어떤 전체 느낌을 나타내는 텍스트나 버튼등의 UI 묶음을 먼저 만들어서 묶어놓은것입니다. 예를 들어 bright-theme/ dark-theme와 같은 것입니다.
내용은 찾아서 읽어보시길 바라고, 제가 말하고 싶은 것은 이미 만들어놓은 skin이 내용중에 있다는 것입니다.
These skins are already made. There is also an introduction to the tools for creating and manipulating skins. That part is well explained, so please see if you need it. I will move on to use.
After downloading the file from the github, I changed the entire folder name to skins.
이미 만들어진 스킨들입니다. 안의 내용에는 스킨을 만들고 조작하는 툴 소개도 있습니다. 그 부분은 설명이 잘 되어있으니 필요하시면 직접 보시길 바랍니다. 저는 이용으로 넘어가겠습니다.
해당 github에서 파일 다운로드 받은후에 전체 폴더명을 skins로 변경하였습니다.
Put this in android / assets
As you can see from the previous install, android / assets is the public working directory for the whole project. It's not just a directory for Android projects.
Now let's make a 2d page.
Go to the next post.
이것을 android/assets 에 집어넣습니다.
이전의 설치장을 보았다면 알겠지만, android/assets 는 전체 프로젝트의 공용 working directory 입니다. 안드로이드 프로젝트만 쓰는 디랙토리가 아닙니다.
자 이제 2d 페이지를 하나 만들어 봅시다.
다음 포스트로 넘어갑니다.
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