Introduction
The main task of a physics engine is to perform collision detection,
resolve collisions and other constraints, and provide the updated world transform1
for all the objects.
This chapter will give a general overview of the rigid body dynamics pipeline
as well as the basic data types and math library shared by all components.
물리 엔진의 주요 임무는 충돌 감지를 수행하고, 충돌 및 기타 제약을 해결하고,
모든 객체에 대해 업데이트 된 세계 transform1을 제공하는 것입니다.
이 장에서는 강체 역학 파이프 라인에 대한 일반적인 개요와 모든 구성 요소가 공유하는
기본 데이터 유형 및 수학 라이브러리를 제공합니다.
Software Design
Bullet has been designed to be customizable and modular. The developer can
Bullet은 사용자 정의 및 모듈 식으로 설계되었습니다. 개발자는
• use only the collision detection component
• 충돌 감지 구성 요소 만 사용
• use the rigid body dynamics component without soft body dynamics component
• 연체 역학 구성 요소없이 강체 역학 구성 요소 사용
• use only small parts of a the library and extend the library in many ways
• 라이브러리의 작은 부분 만 사용하고 다양한 방법으로 라이브러리 확장
• choose to use a single precision or double precision version of the library
• 라이브러리의 단 정밀도 또는 배정 밀도 버전을 사용하도록 선택
• use a custom memory allocator, hook up own performance profiler or debug drawer
• 사용자 정의 메모리 할당 자 사용, 자체 성능 프로파일 러 연결 또는 디버그 드로어
The main components are organized as follows:
주요 구성 요소는 다음과 같이 구성됩니다.
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